[Csaladtortenet 2] Generációs családfák

"Balog Pál [Gmail]" pbalog at gmail.com
2013. Ápr. 6., Szo, 23:17:52 CEST

Kedves Előd és István!

Én Gramps nevezetű programot használok, melynek adatbázis kezelésével
nagyon elégedett vagyok, de azért érdekelne, hogy milyen más komolynak
nevezhető megoldások léteznek, melyek gedcom kompatibilisek?

Amiben nem vagyok elégedett a Gramps-el azok a grafikus megjelenítői
(reports). Milyen más szoftvert tudnának javasolni nekem gedcom fájlok
jobb megjelenítésére, nyomtatására?

Ha az adatbázis-szerkezet egzakt és következetes, mint a gedcom, akkor
szerintem a családfa megjelenítés inkább megszokás/gusztus kérdése.
Számomra nyomtatásban/közreadásban inkább a fának van létjogosultsága,
míg kezelés során jobban szeretek koncentrálni és a vízszintes
elrendezés ebben jobban segít, de leginkább már ezt sem használom.

A születési sorrend megjelenítése azonban tényleg hasznos lenne
fastruktúrákban, pl. egy balról jobbra egyezmény már áttekintést adhatna
legalább az időrendről. A Gramps-ben pl. bosszantó, hogy a legfontosabb
megjelenítők ezt figyelmen kívül hagyják.

Barátsággal,

Balog Pál