[Csaladtortenet 2] 48/49-es honvédek

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2013. Ápr. 21., V, 11:01:54 CEST

Ezt az információt a Semmelveis család történetéről szóló tanulmányban olvastam

Ugyancsak érdekes a szabadságharcban való részvétel pontos
dokumentálása: a honvédseregben nem volt olyan szoros legénységi
nyilvántartás, amely ma is pontos információt adhatna. A csapatokban,
csapattestekben szolgáló honvédek nyilvántartásai zömében elvesztek,
az akkor mozgó csapatok "menetközben" is felvettek katonákat,
előléptettek, leszereltek, amelynek nyilvántartási adatai nem minden
esetben kerültek magasabb parancsnokságokhoz. A vereség után
igyekeztek biztos helyre eltenni nyilvántartásaikat, nehogy a
császáriak kezébe kerüljön. Így az egyszerű honvédek esetében nehéz a
visszakeresés, ami vonatkozik a Semmelweis fivérekre is.

A Éva