[Csaladtortenet 2] Kemal magaslat

Szigetiné Ili zekany at gmail.com
2013. Ápr. 22., H, 15:40:11 CEST

Kedves István!
Az a tippem, hogy elírták a halálozás helyét. Találtam a Drina menti
csatáknál a következőt a wikipedián. Ez csak tipp, de a hegy neve
felületesen olvasva hasonló.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Szerbia_elleni_hadj%C3%A1rat_(els%C5%91_vil%C3%A1gh%C3%A1bor%C3%BA)

Üdv: Ili

Szeptember 7 <http://hu.wikipedia.org/wiki/Szeptember_7.>-én, így egy újabb
osztrák-magyar támadás vette kezdetét. A támadás nyugati irányból, a
Drina<http://hu.wikipedia.org/wiki/Drina> folyón
keresztül érte Szerbiát. A támadásban ez alkalommal már részt vett a
Macsónál <http://hu.wikipedia.org/wiki/Macs%C3%B3> állomásozó Ötödik,
valamint a délebbre lévő Hatodik hadsereg is. Az Ötödik hadsereg támadását
kezdetben visszaverte a szerb Második hadsereg (itt 4000 osztrák-magyar
katona esett el), de az erősebb Hatodik hadseregnek sikerült meglepnie a
szerb Harmadik hadsereget, majd elfoglalni egy kisebb területet. Miután a
szerb Második hadsereg néhány egységét elküldték, hogy támogassák a
Harmadik hadsereget, a Monarchia Ötödik hadserege egy ismételt támadással
már ki tudott építeni egy hídfőállást. Ekkor Putnik tábornagy (nagy
ellenkezés dacára) visszavonta a szerb Első hadsereget a Szerémségből, és
megtámadta vele az osztrák-magyar Hatodik hadsereget. Az ellentámadás jól
indult, de végül megrekedt, és egy négy napos, véres harc kezdődött a
Jagodnja<http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=Jagodnja&action=edit&redlink=1>
 hegység Mačkov
Kamen<http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=Ma%C4%8Dkov_Kamen&action=edit&redlink=1>
nevű
csúcsáért. A csata során mindkét fél súlyos veszteségeket szenvedett. A két
szerb hadosztály megközelítőleg 11 000 embert vesztett, mely körülbelül
megegyezett az Osztrák-Magyar Monarchia emberveszteségével.