[Csaladtortenet 2] Új köztemető - felszámolt parcellák

Dobos András dandras at t-online.hu
2013. Aug. 8., Cs, 21:10:27 CEST

Kedves Listatársak!

Szépnagyapám 1919-ben lett az új köztemetőbe temetve a gyászjelentése
szerint.
Pontos dátumot is tudom, ámde mikor ott érdeklődtem az elhunyt nyughelye
felől,
nem túl segítőkészen rövidre zárták a történetet azzal az indokkal, hogy
a temetői
nyilvántartó könyvben nem találják, meg egyébként is sok temető részt
felszámoltak
az új köztemetőből, ahova lakótelep került. Sajnos azt sem tudta a hölgy
megmondani
hova kerülnek a régi temetői nyilvántartó könyvek.

A beszélgetésünk két kérdést vet fel amire választ szeretnék kapni.

1.) Hova kerülnek a régi temetői nyilvántartó könyvek ha már pl.
megtelet egy temető és
oda nem temetnek többet? Helyi levéltár? Van erre valamilyen szabály
vagy bevett gyakorlat?

2.) Elképzelhető-e, hogy ~100 év alatt lezárnak egy temetőrészt - ahova
elvileg egy másik
családtagomat is temették 1933-ban - és tömbház kerül a helyére és
minderről nincs semmilyen
hivatalos információ?

A szóbeli tájékoztatás óta felvettem hivatalos úton is a kapcsolatot a
temetővel, kíváncsian
várom válaszukat, melyet majd itt is megosztok ha arra érdemes lesz.

Köszönettel:

D. András