[Csaladtortenet 2] Új köztemető - felszámolt parcellák

Demeczky János janos at demeczky.hu
2013. Aug. 8., Cs, 21:48:23 CEST

2013.08.08. 21:10 keltezéssel, Dobos András írta:
> Kedves Listatársak!
>
> Szépnagyapám 1919-ben lett az új köztemetőbe temetve a gyászjelentése
> szerint.
> Pontos dátumot is tudom, ámde mikor ott érdeklődtem az elhunyt
> nyughelye felől,
> nem túl segítőkészen rövidre zárták a történetet azzal az indokkal,
> hogy a temetői
> nyilvántartó könyvben nem találják, meg egyébként is sok temető részt
> felszámoltak
> az új köztemetőből, ahova lakótelep került. Sajnos azt sem tudta a
> hölgy megmondani
> [...]
Jó kérdések. Én is többször érdeklődtem régi sírokkal kapcsolatban több
temetőnél (pl. Farkasréti, Kerepesi) is, de mindenhol csak az éppen
megváltott sírhelyekről tudtak tájékoztatni. Hogy a régi, meg nem
váltott, vagy valamilyen más okból megszüntetett sírhelyekről létezik-e
(létezett-e) egyáltalán nyilvántartás, az egyik esetben sem derült ki
számomra. Nekem logikusnak tűnne egyébként a felszámolt, vagy meg nem
váltott sírokról is vezetni valamiféle nyilvántartást, de úgy tűnik,
ilyeneket vagy nem vezettek, vagy nem tudni hová lettek.

Üdv:
Demeczky János