[Csaladtortenet 2] segítség kérés - szlovák nevek

Imre Nyul nyul.csf at gmail.com
2013. Aug. 9., P, 21:09:57 CEST

Kedves Listatagok!

Dilemmában vagyok a nevek írásával kapcsolatban. Szlovák területen is
érdekelt vagyok.
1945-ig a felvidéken élő nők egyértelműen -ová nélkül vannak anyakönyvezve.
Ha utána házasodtak, akkor már odabiggyesztették az -ovát is. De a
születési a meghatározó, ez egyértelmű.
Az utána születettek (nem tudom a pontos dátumot), anyakönyvezve már -ová
toldalékkal vannak. Vannak akik ragaszkodnak ehhez, mások viszont ennek
ellenére kérik, hogy az családfában szeretnék a magyaros megjelenítést.

Melyik a szabályos? Használhatom a magyaros nevet (Dobos), vagy a
bejegyzett név a helyes (Dobosová) a családfában is.

Köszönöm előre is a véleményeket!

Üdvözlettel, Nyul Imre

*Kutatott nevek:* Nyúl/Nyul, Békés (1700-1800-as évek), Oláh (1800-as évek),
Mezner (1700-as évek, Kortsek (1700-1800-as évek)
*Horváth és Móczi/Móczy/Mótzy*
*Kutatott helységek:* Borsos-Berinke/Borsosberény, Kálló, Tereske, Nézsa,
Szendehely, Zsély, Balassagyarmat, Felsőtárkány, Csány, Apcz/Apc
*Nagysalló, Kissalló, Hölvény

*Nyul Imre
Debrecen
nyul.csf at gmail.com