AW: [Csaladtortenet 2]segítség kérés - szlovák nevek

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2013. Aug. 10., Szo, 12:00:36 CEST

Kedves Imre és György!

Én egy kicsit másképp látom.
1.) ha valakit arra kényszerítenek, hogy máskép írja a nevét, mint ami az, akkor mindenképp jogos az eredeti formában írni
2.) ha valaki a saját jószántából írja másképp, akkor az el kell fogadni, legfeljebb zárójelben melléírni a helyes eredeti nevet.)
a Felvidékiek sem jószántukból biggyesztették az -ová-t a nevükhöz, hanem egy szlovák tisztviselő tette azt.
Persze ott van a kárpátaljaik speciális esete, akiknek a nevét a latin-beűsről át írták cirill-betűkre, majd mikor az ukrénok vissza(at-) tártek a latin betűs írásra, általános átírási szabályokat fektettek le, ami szerint az új latín-betűs név más lett, mint az eredeti. Szerintem ilyen esetben az eredeti nevet kell használni.
3. ha egy német/cseh/morva ős jött MO-ra, akkor egy idő múlva elkezdték a nevét magyarosan írni - sőt esetleg magyarosította a nevét. Ilyen alkalmakkor jobb ha a magyar név után zárójelben szerepel az eredeti név is.)
4.) a keresztneveknél van egy egyszerű megoldás: a magyr  név után zárójelben az ahogy ag anyakönyvben szerel, majd a név latin formája.
Így csináltam én is a családfámat a honlapon: mind magyar formában, mind latinban be lehet mutatni. Egy kattintás a váltás.
Ugyanis nem lehet 125 különböző nyelvet alkalmazni, vagyis lehe, de fáradságos.

Üdv.
István

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -