[Csaladtortenet 2] Törvényteleg ágból született

Dobos András dandrassz at gmail.com
2013. Aug. 25., V, 21:38:02 CEST

Kedves Listatársak!

Segítsetek értelmezni az alábbi 1859-es erdélyi keresztelési anyakönyvi
bejegyzést:

...kereszteltem XY házasságon kívül törvénytelen ág(y)ból született fiát
X-et...

Amilyen lehetőségeket eddig találtam az értelmezésre:

1) szerelemből, házasságon kívül született
2) házastárs nem volt, az apa nem vállalta a gyermeket
3) rangon aluli kapcsolat, emiatt nem házasodhattak
4) erőszakból született gyermek

Várom további ötleteiteket, illetve kérdés, hogy a fenti bejegyzés
pontosan hogyan értelmezendő?

Köszönettel: D. András