[Csaladtortenet 2] Törvényteleg ágból született

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2013. Aug. 26., H, 13:05:06 CEST

Kedves András!

Igaz nem az erdélyi , de sok más helyen íródott anyakönyvben én a
törvénytelen ágyból született bejegyzéssel találkoztam. A házasságon kívül
született gyermekeket " minősítették " így.
Szerintem a házasságon kívül született gyermek születhetett
szerelemből,erőszakból is. A lényeg, hogy az apa nem vállalta a gyermeket,
/ vagy nem tudták ki az apa /.
Bár olyan esettel is találkoztam, hogy  özvegyen maradt asszonynak
született házasságon kívül gyermeke, ekkor volt eset, hogy feljegyezték, a
" természetes" apa nevét,ennek ellenére a gyermeket nem keresztelték az apa
nevére.
A Éva