[Csaladtortenet 2] Válka - Kemény

gyorgy weber wegyor at gmail.com
2013. Feb. 1., P, 20:45:59 CET

Kedves Kutatótársak!

Segítséget szeretnék kérni. Apai nagyapám (az állami szolgálatba lépéséhez
kapcsoltan) valamikor 1904-26 között Keményre magyarosította addigi Válka
(Valka?) vezetéknevét. Keresztneve Pál volt.
A Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal
Népességnyilvántartási osztálya keretén belül működő belügyminisztériumi
levéltár, ill. a Magyar Országos Levéltár sem őriz a névváltoztatásról
semmilyen dokumentumot. Miután nem vagyok Macse tag, nincs jogosultságom a
Macse on-line adatbázisában kutakodni. Viszont szívesen kifizetem a nemtom
mennyi díját ennek, ha biztosan van értékelhető információ. Esetleg a Macse
adatbázison kívüli tippek, hogy hol keresem a névváltoztatás nyomát?
Továbbá a szlovákul tudókat kérdezem, jelent-e valamit a Válka (Valka?)
vezetéknév? Jellemzően szlovák, esetleg felvidéki sváb, vagy egyéb
nemzetiségi utalással bíró név lehetett ez?
Köszönöm a segítséget!
üdv.
gy.