AW: [Csaladtortenet 2] útmutatás kérés

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2013. Feb. 14., Cs, 11:42:04 CET

Kedves Attila!
Ha jól tudom, akkor a jobbágytelken gazdálkodó nemesnek is kellett ez után adót fizetnie.
Mivel a legtöbb adomány nem volt olyan nagy, hogy pár generáció után is jutott volna minden leszármazottnak elég, hát voltak olyanok, akik béreltek telket, hogy a közös tulajdonban levő birtok jövedelmét kiegészítsék., De voltak olyanok is, akik elmentek mészárosnak, vagy valami más szakmát választottak. AZt hiszem volt egy pár, amit gyakran nemesek űztek. (pl Szűcs?)
de ahhoz, hogy a nemességet elismerjék, azt bizonyítani is kellett. Ezt pedig sokan talán meg sem tették, vagy a család nehezítette meg. Főleg ha csak pár generáció után próbálták. Ugyanis akkor ők is közbirtokosok lettek volna, így velük is meg kellett volna osztani a családi birtok jövedelmét, annélkül, hogy ők annak az elérésében közreműködtek volna.
Érdekelne mások véleménye is.
Üdv.
István

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -