[Csaladtortenet 2] Fw: [MACSE: 6599] verset harangozni?

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2013. Jan. 6., V, 11:22:29 CET

Nagyon örülök, hogy ez a téma a listára került. A református és evangélikus
anyakönyveket olvasva nem értettem miért van feltüntetve, hogy a halottat
énekszóval vagy prédikációval temették. Konzultáltam a levéltárosokkal is e
témában, ők sem tudtak segíteni.
Bevallom először én humorosan fogtam fel a dolgot, jókat derültem rajta.
Most olvasom, hogy ennek  volt jelentősége.
Pl.egyik evangélikus ősapám 1785-ös halotti bejegyzésénél azt is
feltüntették, hogy bucsuztatása magyar nyelvű prédikációval történt
/felvidékről származó tótok is laktak a faluban/.

Üdv. A Éva