[Csaladtortenet 2] I.Vh. 29-esek - köszi a választ

Benke Zoltán benkehanich at t-online.hu
2013. Jan. 13., V, 09:18:07 CET

Kedves Magdi!

A szolnoki levéltár a halotti anyakönyvek másolati példányából olvasta ki a
hősi halálról szóló részleteket.

A BM-től adatot bekérni tényleg reménytelen (bár nem próbáltam), mert bár
van saját levéltáruk, az nem lehet valami "izmos".

Egy nagy esélyed még lehet! Világháborúban elesettek halottijához általában
az anyakönyvezető lefűzte a BM levelét! Érthető, mert a halál dátuma sokszor
jóval megelőzte a bejegyzés dátumát. Tehát tőlük kellene elkérni.

A mellékelt hadtörténeti könyvben egyébként említik a magaslatot, mégpedig
szeptember 23-ai dátummal. A könyvhöz jó térkép mellékletek is vannak
mellékelve, egy 29-es számot láttam a térkép tetején...De vigyázz 29-es
lehetett hadosztály (ez csak tipp) is, plusz közös ezred vagy az általad
keresett népfelkelő ezred.

Az ezredkönyvet egyébként lemásolhatja Neked a megyei könyvtár Szolnokon is.
Én ott másoltattam másik dédapám (Benke János) ezredének emlékkönyvét
1917-ből.(Jászkun 68-as ezred)

Üdv
B. Zoli

UI:

Magánban írd meg légy szíves, hogy a Borsos család honnan származik. Egyik
ősöm Ficsór Mihály vezetékneve elé (vagy után) gyakran használta a Borsos
nevet. Ő Heves községből jöttek Kunszentmártonba 1740 körül.