[Csaladtortenet 2] Baranyay Mihály

Becskereki László egypt at index.hu
2013. Jan. 17., Cs, 15:18:53 CET

   Kedves Levelezőtársak!   Szeretettel köszöntök mindenkit, és rögtön elő is hozakodok a kérdésemmel: Pár hete tudtam meg a Veszprém Megyei Levéltárban, hogy anyai őseim attól a Baranyay Mihálytól erednek, aki feleségével és Virágh Istvánnal együtt kapta c. nemeslevelét 1657-ben, és amit Sopron megyében hírdettek ki. Az oklevél hiteles másolatának a fotója már a birtokomban van.  Olvasgattam egy-két régi levélváltást a napokban, és évekkel ezelőtt éppen arról írt levelezótársunk, R, István-Mödling(eu) néven, hogy az oklevélen feltüntetett Virágh István a rokona volt Baranyay Mihálynak. Mivel a latint (négy év szenvedés után) sem tudom olvasni, számomra már ez a hír is újdonság volt. Abban reménykedem, hogy R. István talán Baranyay Mihályról, annak családjáról, számtalan gyerekéről (?), foglalkozásáról, vagy bármi rá vonatkozó dologról tud nekem információkat adni. Minden morzsa számítana, mert azon túl, hogy mi Baranyay Mihály Emericus fiától származunk, akik később Pápa mellett, Kéttornyúlakon éltek, szinte semmit sem tudok, - de mindenre kíváncsi vagyok. Természetesen, ha bárki közületek ismeri a család múltját, örömmel venném segítségét. Tanácsok, útbaigazítások, bármi jöhet.  Köszönöm a figyelmeteket. Üdvözlettel: Becskereki László