[Csaladtortenet 2] Vártüzérezred

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2013. Jan. 27., V, 15:04:34 CET

Kedves Listatársak!

Korábban már érdeklődtem e listán arról, hogy honnan lehetne megtudni, hogy
miért kapott valaki vitézi címet.

Kutatásom során az alábbi információt sikerült begyűjtenem. A családfáinkon
is szereplő személy 1912-ben a 6. vártűzérezredhez vonult be katonának. A
háborút a szerb és olasz frontokon küzdötte végig, tűzérmesterként szerelt
le. A nagy és kis ezüst, a borzn vit. érmek és a Károly cs.-kereszt
tulajdonosa lett. 1926-ban vitézzé avatták.
 /Mindez nem akadályozta meg meg a magyar államot, hogy őt és családját
1947-ben kitelepítsék az országból sváb származása miatt, pedig a vitézi
címhez magyarosítani kellett a nevüket./

A kérdésem e témához kapcsolódóan az, hogy mit csinált a vártűzérezred? Egy
vagy több várban harcolt ? Vajon miért pont ide soroztak be egy Tata
környéken élő fiatal embert aki aztán a szerb és olasz frontokon küzdött?

Lehet, hogy a  kérdésem egy kicsit amolyan " szőke nős ", nézzétek el nekem
/ nem vagyok, illetve nem voltam soha szőke, a férjem is állítólag a fekete
hajam miatt figyelt fel rám / .

Biztos akad e listán olyan "hadfi", aki kielégíthetné kíváncsiságomat az én
szintemen is.

Előre is köszönöm.

Üdv. A Éva