AW: [Csaladtortenet 2] Vártüzérezred

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2013. Jan. 27., V, 16:39:49 CET

Kedves Éva!
Lehet, hogy megkérdezték, hogy melyi fegyvernemben akar szolgálni.
De az is lehet, hogy a rokonai, barátai között volt már tüzér.
De lehet, hogy magasabb volt a képzetsége, így egymegfelelő fegyvernembe került.
(A családban minden katona huszár volt, de az egyik nagybátyám az I.VH-ban a lovastüzérségnél szolgált.)

Arra a kérdésre, hogy miért telepítették ki svábként 1947-ben mikor a vitézi rend tagja volt, azt válaszolhatom, hogy pont azért.
Ugyanis Rákosiék a vitézeket, nemeseket, stb ellenségnek tekintették és ahol lehetett kitelepítették. Kiket NO-ba (ezek jártak a legjobban) másokat a hortobágyra vagy 51-ben Bp-ről ..

Üdv
István

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -