[Csaladtortenet 2] " Pártában" maradt lányok

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2013. Júl. 1., H, 11:00:31 CEST

Kedves Kutatótársak!

Vas megyét és a szomszédos Győr-Sopron megyét jobban ismerő társaimhoz
intézem kérdésem az alábbi témában.

Családom Vas megyében maradt családjait kutatva feltűnt, hogy ezen a
vidéken sokkal több " pártában" maradt  idős hölgy halt meg lányként ,
mint pl. itt  Tata környékén . Nagypapám egyik lánytestvére is
lánynévvel halt meg a szombathelyi bombázáskor

A Győri Egyházmegyei Levéltár anyakönyveit kutatva több Vas megyével
szomszédos község anyakönyveit is átnéztem, s láttam, hogy ez
egyáltalán nem volt olyan ritka, mint én gondoltam.

Vajon mi lehetett ennek az oka ? Kevesebb fiú született, nagyobb volt
a fiúk halandósága, elvándoroltak a fiúk máshova? Kutakodott netán
valaki ebben a témában?

Kíváncsian várom az esetleges válaszokat.

Üdv. A Éva