[Csaladtortenet 2] Élethossz alakulása

gyorgy weber wegyor at gmail.com
2013. Júl. 3., Sze, 21:50:32 CEST

Kedves Éva!

*"Elgondolkodom, vajon milyen addigi életüktől eltérő  körülményekhez
kellett az újonnan érkezetteknek aklimatizálódniuk ? Meg lehet ezt
fogalmazni?"*
Hogyne lehetne, már jó néhányan meg is tették: a nem túl sok, de azért
mégis létező , a német betelepítéssel foglalkozó történészi tanulmányok
általában legalább két aspektust biztosan vizsgálnak: 1. milyen körülmények
hatására indultak a migránsok bele az ismeretlen világba (sok tekintetbe
vissza a múltba, a jó esetben erdőséggel, többnyire vízzel-láppal borított
"ingyen" földekre); 2. milyen földrajzi-társadalmi-szociális-néprajzi-stb.
körülmények közé érkeztek. Csak hogy egyet mondjak fejből: mintha
Nyíri Tamásnak is lenne a budaörsi németekről egy (erre is kitérő)
történeti tanulmánya, de Andrásfalvy Bertalan baranyai "németjei"  vagy a
számomra egyik legautentikusabbnak tűnő

Hermann Egyed: Telepítések a XVIII.században I-II. Katolikus Szemle L.évf.
4.-5.sz. 1936 április és május Szent István Társulat Budapest, 1936
c. művéből

(vagy további irodalmakat lásd a Macse Bibliográfiában a "baranyai németek"
szócikknél)

üdv:
gy.