[Csaladtortenet 2] latin segítség kérés

gyorgy weber wegyor at gmail.com
2013. Jún. 15., Szo, 07:02:21 CEST

Kedves Judit!
Kérlek félre ne érts, nem kívánok olyasmibe szólni, amihez nem értek, de
adott körülmények között (halotti anyakönyv) nem jelentheti az incapillis
inkább, hogy (valamiért) nem gyónóképes?
Persze nem tudjuk, hogy adott plébános milyen latin szókészlettel
dolgozott, hisz nem ismerjük az anyakönyv többi bejegyzését (erről nyilván
Szabolcsnak lehet infója), de ha a hajadont eddig más kifejezéssel illette
latinul ... És persze, ha az incapillist tehetetlen, nem gyónóképesnek
fordítom, ettől még lehetett hajadon is az elhunyt, .
Csak azért merek rákérdezni, mert olyan szokatlan ez, még soha nem
találkoztam anyakönyvben így a hajadonnal.
Köszönöm a válaszod,
üdv:
gy.