[Csaladtortenet 2] Antal csalad

Peppi peppi004 at gmail.com
2013. Jún. 17., H, 18:13:04 CEST

Próbáltam mindenkinek személyesen, de ha nem sikerült volna teljes körűen,
akkor azúton köszönöm minden kedves leveleztőtársnak a segítségeket a
(sztojkafalvi és/vagy örmény?) Antal-családra vonatkozóan!

A Királyi Könyvekkel nem volt igazán szerencsém, mert II. Lipót 1700.
júliusi intézkedései érdekeltek volna, és valami furcsa okból az 1699-es
bejegyzések után rögtön 1700. szeptemberrel folytatódik a 26. kötet!?!
Emellett az 1700-as évek bejegyzései egyébként sem olyan akkurátusak, mint
amelyeket korábban az 1910-es évekbből láttam. Mintha nem is vezették volna
a királyi könyvekben a címeradományozást - legalább is az általam átfutott
néhány ekkori bejegyzésben nem volt ilyesmiről szó.

A címerszerzők származása is még mindig nyitott kérdés. Az akkoriban
alapított Szamosújvárral Sztojkafalvának és a mellette fekvő
Magyar-Láposnak voltak kapcsolódásai, tehát az örmény szálat sem vetem el,
de lehet, hogy egyszerűen a környékbeli (talán székely eredetű) puskások
közül szerzett Antal Lukács a 3 fiával együtt nemességet.

Sajnos továbbra sem oldódott meg, hogy a nemességszerző Antal Lukácsnak a
Szatmárba át nem költöző Antal Antal nevű fiával (leszármazottaival) mi
lett 1700. után!
"1700. július 10 Bécs.: II. Lipót király sztojkafalvi Antal Lukácsnak,
Szikszai György erdélyi jobbágyának és *Antal*, *Gergely* és
*Danila*fiainak nemességet és czimert adományhoz.

Szatmár-Németiben 1775. jan.25.s köv. napjain megtartott közgyülésén
kihirdettetvén, a nemességszerzö Lukács unokáinak: Tivadar és Páskuj (*
Gergely* fiai) vámfalusi, Lupiás, Simon és Tivadar (*Danila* fiai)
sztojkafalvi, rokii és vámfalusi birtokosoknak nemessége el lett ismerve."

Szóval, ha bárkinek a keze ügyébe kerülne erről a sztojkafalvi Antal
családról bármi 1700-1850 között, kérem továbbra is, hogy jelezze!

Üdvözlettel és köszönettel:
Csontos Péter