AW: [MACSE: 8492] Skultéty - mi van mögötte?

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2013. Jún. 18., K, 20:09:26 CEST

Kedvs Laci!
Ez egy civilizált megoldás,DE
Hogy lett a Gábris Lászlóból Skultéty László? Mivel erről sehol sem láttam
egy sort sem, az a gyanúm, hogy esetleg az összemossás Gabrisova
polgármester érdekeit szolgálj és semmi alapja sincs a valóságban.

Ez kicsit olyan mint a felvidéki Rakovszky  "rokonaim".
Kaptam tőlük egy családfát még mielőtt a mormonok feltették az aranyosmaróti
és besztercebányai anyakönyveket.
Leellenőriztem amit tudtam. Sok felesleges tévedés van banne. Ők azt
állítják, hogy a család liptói ágából származnak, mely minden egyéb adatok
szerin férfi ágon kihalt. Az "összekötetést" egy 1784 febrjában Bécsben
kötött házasságra alapozzák, de több adatot nem adnak meg, hiába kérem,
pedig azt állítják, hogy ők sajátmaguk végezték a kutatást. Mivel az ebben
szereplő Rakovszky József a halotti bejegyzése szerint zólyomi alispán (v.
comes Zolomiensis) volt, kinevezték magukat grófoknak éa mint ilyenek
parádéznak Németországban és Hollandiában. sőt a saját bevallásuk szerint
osztogatják a grófi címet bizonyos New York-ban élő Rakovszky nevezetűeknek
is.
Hiába a sznobságnak és pénzéhességnek nincs határa.
De amit Te leírtál, teljesen egyezik a koraközépkori "szentéa vatásoknak":
egy helység papja, megmondóembere kinevezett egy halottat szentnek, sírjánál
történtek "csodák" amiket elhíreszteltek és jöttek a zarándokok.
Mikor ez már túlzásba ment, akkor a szenté-avatási jogot megkapták a
püspökök, mert az már egy kis vigyázatra intet, nehogy minden község, tanya,
barlang búcsújáró hely legyen.
De ezt is prostituálták, mert a püspököknek is kellett a hír (és a pénz?).
Ezért került ez végre fel a pápához és komoly kivizsgálatok után lehetett
valakit szenté avatni.
Ha megnézzük a különböző országok szentjeinek a számát, akkor látjuk, hogy
azért van relatív olyan kevés magyar szent, mert ezek a gazdasági szentek
nagy része még Szent István előtt került be a kánonba.
Tehát, ha nincs meg a fekete-fehér bizonyíték, hogy az Újaradon eltemetett
Skultéty László azonos a Majthényon született Gábris Lászlóval akkor esetleg
egy nemzetközi bűncselekedetről van szó.
Ha pedig mégis azonos lenne, akkor sem tudunk semmit se tenni ellene,
legfeljebb felhasználhatjuk az alkalmat, hogy az illetékes hatóságokat és s
világon szétszórt magyrokat figyelmeztessük a hasonló fontosságú sirok
felkutatására, listázására és ápolására.

Üdv.
István

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky /
Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -