[Csaladtortenet 2] Tót(h)ok - deutsch

Szilvágyi Gábor szilvagyi.g at t-online.hu
2013. Már. 2., Szo, 13:04:12 CET

Kedves András!

Szerintem eléggé erőltetett ez a néma – német párhuzam (régebben már én
is olvastam róla). A magyar nyelv van annyira sokoldalú, hogy ne a néma
szót használja egy idegen nyelvre. Ezen az alapon mindegyik népre ezt
használhatták volna.
A tót, rác stb. népnevek használata pedig egyáltalán nem sértő volt,
egész egyszerűen ezt használták a régi időkben. Jogos az az észrevétel,
hogy mi sem követeljük meg, hogy mindenki magyarnak mondjon minket. A
fritz név nem illik a sorba, azt tényleg gúnyból ragasztották a
németekre.

Üdv, Gábor