[Csaladtortenet 2] Családfakutatásom

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2013. Már. 4., H, 11:37:02 CET

Kedves Listatársak!

A tegnapi nap számomra az emlékezés és a mécses gyújtás napja volt. 10
éve, 2003. 03. 3-án gyökeres változás történt az életemben. A
történteket alig tudtam feldolgozni.

Kapaszkodót keresve jutottam el 1 év után a  családfakutatáshoz.
Fogalmam sem volt, hogy hol kezdjem el.

Kezdtem az Anyakönyvi Hivatalnál. Ők felsorolták mit tudnak
nyújtani,és elirányítottak a Városi Levéltárhoz. Az itt nyert
információk alapján az Országos Levéltárnál kötöttem ki,s utaztam
hosszú időn keresztül Bp-re. Egy véletlen információ alapján tudtam
meg, hogy a helyi levéltárba is kölcsönöznek mikrofilmeket. Ezután az
utazást megspórolhattam.

Közben a könyvtárak helytörténeti kiadványait bújtam, kutattam az
Eszterházy Levéltárat, rég nem látott unokatestvérekkel újítottam fel
a rokoni kapcsolatot.
Szerencsés véletlen folytán alkalmam nyílt anyakönyvek eredetiben
történő olvasására is .

Saját magam által szerkesztett családfákon gyűjtöttem a megszerzett
információkat.

A saját és férjem felmenőivel kapcsolatban elsősorban az ős sorsa,
életútja, élethossza, és halálának oka érdekelt a legjobban. A
származás, a rangok nem nagyon izgattak. Próbáltam elhelyezni őket a
történelmi események sodrában, megfejteni, kitalálni, hogy hatottak
azok személyes sorsukra.

Akkor még nem volt internetes segítségem sem.

7 év kutató munkával sikerült összehoznom az 1700-as évek elejéig
visszavezetett családfákat. Vannak még lyukak, de bízom benne, hogy
sikerül kitölteni őket. Az internet ehhez nagy segítséget nyújt.
No és családfa olyan mint pókháló, állandóan tovább szőhető, és a
csábításnak nehéz ellenállni.

2 éve találtam rá a levelező listára, a radixfórumra, tehát én itt
fiatalnak számítok. Úgy gondoltam, hogy azt a sok információt amit
begyűjtöttem, elsősorban segítő szándékkal,  megoszthatom másokkal is,
és segítséget is kaphatok.Nem csalatkoztam.

Elnézést a személyes hangú írásomért, csak úgy kikívánkozott
belőlem.Soraim talán kezdő családfakutatóknak is  segítséget
nyújthatnak, bár itt a listán csak profik vannak.

Üdv. A Éva