[Csaladtortenet 2] Rejtély - bigámia?

Tremmel Imre tremmel at citromail.hu
2013. Már. 7., Cs, 21:49:08 CET

 Kedves Kutatótársak!   Van számomra egy rejtélyes eset, bevonnálak Titeket, hátha megoldjuk valahogy. A falumban, Csatkán volt 1898.november 13-án egy S. József - G. Julianna házasságkötés. József csatkai születésű (1873) cseléd, Julianna súri születésű (1880) Utólagos bejegyzés szerint a feleség 1956-ban meghalt. Eddig semmi rendkívüli nincsen. De itt jön a csavar! Teljesen véletlenül bukkantam rá újra S. Józsefre Polgárdin, amikor is 1899.január 1-én született egy István nevű fia. Az anya viszont egy Sz. Rozália nevű sárszentmihályi születésű nő! Az anyakönyvben világosan olvasható, hogy S. József 26 éves, csatkai születésű. Az 1873 tehát stimmel, a keresztelési anyakönyv szerint is. Teljesen feldolgoztam Csatka összes keresztelését 1739-1895 között,  és 1873-ban csak egy S. József született, se előtte, se utána  évtizedekig.   Hogy lehet ez, hogy 2 asszony van? Ráadásul Juliannával való esküvő  csak alig 2 hónappal azelőtt volt. Ki ez a Rozália? Itt valami nagyon  nem stimmel! Vannak valakinek ötletei? Üdvözlettel: Tremi