[Csaladtortenet 2] településkönyvek listája

gyorgy weber wegyor at gmail.com
2013. Már. 7., Cs, 21:51:26 CET

Kedves Kutatótársak!
Elképzelni sem mertem, hogy ekkora levélözön zúdul rám, melyet szinte
kezelni sem tudok. Kérlek, segítsetek mindenki számára megoldást jelentő
mederbe terelni és lezárni ezt a dolgot.
Javaslom, hogy a táblázat néhány napig legyen elérhető a Macse honlapon,
azért, hogy az érdeklődő és segítőkész tagok

1. javíthassák a hibáimat, elütéseimet;
2. kiegészíthessék a meglévő adatsorokat;
3. pótolják a listán nem szereplő, de oda tartozó adatokat;

Ez a segítő szándékúaknak csak néhány perces munkát jelentene.
(Nem feledhető, hogy a listámon olyanok is szerepelnek szerzőként, akik ma
is köztünk olvassák majd saját munkájuk "reklámját". Miattuk főként, de
egyébként sem mindegy, milyen hibákkal - vagy hibák nélkül - lesz végleges
a lista!)
Vállalom, hogy a kutatótársak kiegészítéseit-javításait-pótlásait felviszem
a táblázatba - csak kérem ezeket jól látható (piros) kiemeléssel küldeni!
Az így kialakult táblázatot végül elküldeném Kónya Zsuzsának, vagy
Lerch Jánosnak, akik - ha az elnökség ebbe beleegyezik - feltölthetnék a
honlapra. Ettől kezdve pedig a lista éli a többi kutatási segédlet kevéssé
eseménydús életét: ha valaki új megjelenésről tud, azt elküldi a
témafelelősnek, hogy frissítsen.

Ezen kívül:

4. Bocsor Lacinak igaza van, valóban, a táblázatban szereplő művek minősége
gyakran hagy kívánnivalót maga után. De a célom nem a művek minősítése
volt, csak a figyelem felhívása, hogy létezik! (A gyengébb minőségű
adatbázisok ismerte egyébként nem oktalanság, pl. engem épp ezen művek
tereltek a szerintem helyes szerkesztési-adatfeldolgozási útra Majsa
feldolgozása során!)

5. Azt nem tudom, hogy ebből a rövid táblázatból érdemes-e új projektet
csinálni, végső soron nem más ez a lista, mint egy bibliográfia. Márpedig
egy Bibliográfia projektje van a Macse-nak. Logikailag valamilyen
alkalmas címkével ellátva annak része lehetne. (pl. "anyakönyvi
adatbázisok" jelzővel az "A" betűsek között.)

Ha szerintetek jó ez a gondolat, akkor küldhetem-e valakinek (kinek?) az
excellt, aki elintézi, hogy mindenkinek elérhető legyen.

üdv:
gy.