[Csaladtortenet 2] tűzre a másodpéldányokkal??

Péchy Gáspár gazsi at pechy-de-pechujfalu.hu
2013. Május. 1., Sze, 10:50:34 CEST

Kedves Levtársak!
Alább idézve az ominózus paragrafusokat kérdem jogban jártas társainkat:
- A 60. § nevesítetten tiltja az *adattovábbítást*, de nem a *betekintést*
- Az 59. paragrafus alapján feltételezem, hogy a *betekintés* mást jelent mint az *adattovábbítás* -
ebből a környezetből legalábbis - nekem úgy tűnik, a *betekintés* nincs korlátozva, hacsak valami
más törvény (pl. levéltári) nem tiltja.

Egyébként mindenképpen jó lenne, ha a törvény konkrétan kimondaná - esetleg időbeli korlátokkal - a
kutathatóságot, ez irányban mindenképpen érdemes lenne "lobbizni".

Egy kérdésem is lenne: "Az 1980. december 31-ig vezetett..." - eszerint az anyakönyvek 1980-tól
nincsenek/nem lesznek levéltárban elhelyezve?

================

59. §
Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 78. §-a a következő szöveggel lép hatályba:
„78. § (1) Az anyakönyvből a kizárólag a papíralapú anyakönyvben nyilvántartott adat, valamint az
anyakönyvi alapirat tekintetében az anyakönyvvezető vagy a hazai anyakönyvezést végző hatóság
a) az arra jogosult részére engedélyezi a betekintést,
b) az arra jogosult részére adatigénylés alapján adattovábbítást végez,
c) az arra jogosult kérelmére anyakönyvi hatósági bizonyítványt állít ki, vagy
d) az érintettet az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvény
szerint tájékoztatja személyes adatainak kezeléséről.
(2) Az 1980. december 31-ig vezetett anyakönyv levéltár által őrzött másodpéldányában nyilvántartott
adatok tekintetében az érintettet a levéltár az információs önrendelkezési jogról
39
és az információszabadságról szóló törvény szerint tájékoztatja személyes adatainak kezeléséről.”
60. §
Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 79. §-a következő szöveggel lép hatályba:
„79. § Az 1980. december 31-ig vezetett anyakönyv levéltár által őrzött másodpéldányából a 78. § (2)
bekezdése szerinti tájékoztatás kivételével adattovábbítás nem teljesíthető. ”

Üdv,
Gazsi