[Csaladtortenet 2] tűzre a másodpéldányokkal??

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2013. Május. 1., Sze, 14:07:29 CEST

Én ezt nem értem. A Győri Egyházmegyei Levéltár interneten kutatható
anyakönyveinél nincs ilyen korlátozás.Pl. Tata anyakönyveinél az
egybekeltek 1950-ig, az elhunytak 1953-ig, a kereszteltek 1929-ig
kutathatók. Nem egységes az egyházi szabályozás?

Egy másik példa Komáromé. A mai Komárom / a Duna jobb partján lévő
rész / katolikusait korábban Szőnyben anyakönyvezték. A mormonoknál a
polgári anyakönyvek csak 1945 utáni időszakra vonatkozóan vannak fenn.
Több anyakönyvi bejegyzésre csak a szőnyi egyházi anyakönyvben lehet
rátalálni.

Hasonló eset előfordulhat az Esztergomhoz tartozó helységeknél is.
Hisz volt a Trianon, aztán a visszacsatolás, aztán az újabb
elcsatolás. Ki tudja hol lehet rátalálni az anyakönyvi bejegyzésekre,
az egyháziakon kívül? / E témát egyszer megpróbáltuk megfejteni a
listán, csekély eredménnyel /.

Nem értem a "családbarát",az "imát" hiányoló kormány miért akarja /
talán nem is szándékosan ? / nehezíteni a csaláfakutatást? Én azt
hiszem, hogy minden családfakutatót pont a családi összetartozás
erősítésének szándéka vezérli, mikor elkezdi ezt a szép munkát.

Mi családfakutatók sok olyan tévedést is tudunk korrigálni, ami a
hivatalos anyakönyvekben előfordul.

Erre is van példám. Mikor pár éve megírtam a családtörténetét / csak a
családom részére / beszereztem a családi iratokból hiányzó anyakönyvi
kivonatokat,  hogy dokumentáljam  a leírtakat. Anyai nagyszüleim
anyakönyvi adatait bizonyító okmányok hiányoztak közülük, ezért azokat
kikértem a polgármesteri hivataltól.

Térítés ellenében meg is érkeztek. Több nyelven szerepelt rajta pl. a
nagyapám születési helye, ami pont nem fedi a valóságot.
 Kutatásom során ugyanis hiába kerestem az 1885-ös keresztelési adatok
között a nevét, nem találtam meg. További kutatásom során a házassági
anyakönyvi /egyházi / bejegyzésből derült ki, hogy nem ott született,
ahol a családi emlézet megőrizte, s amit halálakor a családtagok
bediktáltak. A másik helyiség anyakönyvében meg is találtam a
keresztelést.

Most azon gondolkodom, hogy korrigáljam ezt a hivatalos iratot. / Vagy
nem is kellene gondolkodnom, elég ha mások gondolkodnak helyettünk? /

Üdv. A Éva