[Csaladtortenet 2] Segitség kérés

Ibolya Pletikosic ibolya_p at yahoo.com.au
2013. Nov. 3., V, 03:32:33 CET

Kedves Tagtársak,
már jó ideje nem tudok mihez fordulni Szabó Hangya- Csipak elődeim kutatásában. Hangya az 1860-as évek közepén jelenik meg a Szabó mellett a ludasi, (Bácska) jegyzőkönyvekben, igy nagyon nehéz a Szabót kutatni. Reizner János Szeged Története cimű 4 kötetes könyvében találtam Szabó János, hanga-t a 1723. Szeged szabad királyi város Felsővárosi esküdt polgárainak és lakóinak névsorában. Lehetséges, hogy ez a Hangya kezdete, de eddig nem találtam összekötő szálat e Szabó Jánoshoz. Mivel megakadtam az
Apai oldalon egyik 8. generáció szegedi elődődeimnél, Szabó Istvánnál és Orbán( Urbán) Katalinnál, nem találtam róluk házasság kötési adatot, a szegedi római katolikus jegyzőkönyvekben az1750- 1760-as években. Megengedhető, hogy egyik, (gondolok a katalinra) vagy mindketten máshol születtek és kötöttek házasságot is.1730-1740 körüli születésekre gondolok.Abban az időszakban akadt jó pár Szabó István, mivel  közhasznált névről van szó. Ki tudja melyik szálat kellene követnem. Másik  akadás a 6. generáció elődöm Csipak Ferenc 20 éves korában 1839.11.5-én kötött házasságot 18 éves Berta Annával Szeged Alsóvárosában.A házassági jegzőkönyvek mikrofilmjein  a szülők neve nincs beirva, aztán Ferenc születéséről sincs nyom Szegeden 1816-1820 között. Nem tudom vannak-e olyan összeirások az 1820-1830-as években ahol a család minden tagját feljegyezték?
Útbaigazitást, tanácsot kérek, hogy  megoldjam e elődeim rejtélyét.
Üdvözlet a Csendes oceán partjáról
Ibolya