[Csaladtortenet 2] Mormon névelírás - téves névforma

Páli István oregpali at t-online.hu
2013. Nov. 4., H, 05:27:38 CET

Kedves István!

1./Hozzászólásod most is színesítette a kereszteléssel kapcsolatos palettát.
Nem mindennapi az, ha a gyermeket születése után nem keresztelik meg, hanem
az aktust 2-3 hónappal később ejtik meg. Már-már a polgári időszakot jelzi,
ahol a keresztelés egy más típusú névadási szertartás.
Bizony-bizony  azokaz emberek, akiknek az adataival találkozom, már azon a
napon, vagy másnap megejtették a keresztelést- gondolom- az élet ritmusuknak
megfelelően.
Későbbi dátumok, inkább azon helyeken fordultak elő, ahol nem volt vagy nem
lehetett gyakorolni a vallásukat -pl.. dunántúli evangélikus, vagy
református vallásúak.
2. A FS adatbázisban szereplő adatok feldolgozási hibái, tévedései a
gyakorló családtörténeti kutatóknál nem okoz oly nagy problémát.
Kikövetkeztettük, hogy az egyházi anyakönyvek feldolgozását az UNSZJKE a
meglévő keretein belül végezte. Ennek döntő része az Egyesült Államokban
van. Ki  gondolhatja azt, hogy egy ember ott, a mi nyelvünk szerint látja,
olvassa és rögzíti az adatokat / JAM-DZSEM_LEKVÁR/.
A jelenlegi polgári anyakönyv rögzítés azért haladhat lassabban, mert a
folyamat irányítói nagy gondot fordítanak az elírások kijavítására.
Gondolj arra, hogy az adatbázis, anyakönyvi másolat, a másolat készítői
bizony sok hibát ejtettek.
Lemásoltassuk a hibát vagy a dokumentumot? Ez a határ.
Ne azt másold amit gondolsz, hanem azt amit látsz. Ez a szabály.
A családfakutató nézze az anyakönyvet és használja úgy az anyagot, mint
segédletet.

Elnézéseteket kérem a türelem próbáló hosszúságért.

Üdvözlettel: Páli István