[Csaladtortenet 2] Segítség kérés a felvidéki elődeim kutatásában.

Joe Szota joeszota at hotkey.net.au
2013. Nov. 5., K, 23:58:44 CET

Kedves Listatagok,

Már elég sokáig küszködöm az elődeim kutatásával és remélem hogy tudtok adni még útmutatót hogy mit próbálhatok még meg.
A problémám az hogy nem találom a dédnagymamám nagyapjának adatait. Dédnagymama született Karva 1865 és szülei Dunamocsban házasodtak. Apja Turzofalvában született 1831 és Mamája szintén itt 1802 Turzofalván. A családi név Pszotik de dédnagymama Szota név alatt ismerték és testvérei pedig Pszotik és Pszota néven is szerepelnek.
Találtam egy házasságot Ádám Pszotik és Anna Fojtik között 1796 Turzofalván. Ebből a hazaságból származik két Anna Pszotik és ez a neve az üknagyapám mamájának. A család 1804 körül elköltözőt Turzofalvábol Hosszűmezőre és a Mormonok indexelése szerint a gyerekek Sussanna Pssotik 1800, Anna Szotik 1802, Turzofalván ,Josephus Psotta 1805,Joannes Psotzik 1807, Anna Psotzik 1811,Georgious Psotta 1814, Josephus Oszolla 1817,Adamus Szota 1819. Ezek mind Hosszúmezőn születtek. Találtam egy halotti anyakönyvet Hosszúmezőn 1825 egy özvegy Anna Pszotikrol 54 éves korában Hosszúmezőn de a 1802ben született Anna Pszotiknak még nem találtam meg a halotti feljegyzését sem Turzofalván vagy Hosszúmezőn. A második Anna Pszotik elhunyt 1818 7 éves korában Hosszúmezőn.
Nekem az az érzésem hogy nem Pszotik volt a családnév csak a Turzofalvai szokások szerint könyvelték el így el őket mert nem találtam sehol születését az Ádám Pszotiknak. Sok Pszota szerepel Hosszúmezőn és Soblahovban de ezek között sem találtam Ádámot aki 1750 és 1770 között született.
Kaphatnék valami ötleteket a további lehetőségekre. Köszönöm.
Joe