[Csaladtortenet 2] Kiváncsiság!!

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2013. Nov. 18., H, 19:21:01 CET

Kedves Listatársak!
Kutatja-e valaki a soproni eredetu Mesterházi/y családot?
138Mesterházy, Mesterházi
Sopron megye ősi családja, mely közös törzsből származik a Mesterházi Nagy családdal és az ottani Mesterházának (egykor Vesterháza, Sárvártól 15 kilométerre északra) 1279 óta birtokosa, honnan a nevüket veszik. 1436 július 2-án Budán Zsigmond király címert ad Vesterházy literatus Bálintnak, András fiának és testvérének, Jánosnak, valamint Bögöthy Sebestyénnek, fiainak, Oszvald, Bálint, Miklós és Márknak, végül Bögöthy Péternek és Zsigmondnak, György fiainak. 1439-ben Budán Zsigmond király fentieknek új adományt ad Mesterházára. 1583 szeptember 5-én Prágában Rudolf király új adományt ad Mesterházára Mesterházy Benedek fiainak, Ambrus, Sebestyén, György és Jánosnak, továbbá István fiainak, András és Imrének, végül Mátyás fiainak, János és Ferencnek. Az 1754/55 évi országos nemesi összeíráskor Sopronban és Vasban számos, Baranyában, Győrben egy-egy, Veszprémben pedig két családtag szerepel. Ugyanakkor megyénk igazolja a Boriban lakó Mesterházy József és testvére, János nemességét, ki bemutatja Vas vármegye 1725 június 12-én Szombathelyen a Vas megyéből Mohácsra költözött Imre, a Gasztonyban birtokos, 1719 január 12-én királyi bizonyítványt kapott János fia számára adott bizonyítványát és tanuk 1754 december 4-én Szakolcán tett vallomásával bizonyítja, hogy Imre az atyja.
Címer (1436): Balra dűlt kék pajzsban zöld boróka ágon jobbra fordult fajdkakas. Sisakdísz: borókaágon a pajzsbeli fajdkakas. Takarók: kék-arany mindkétfelől.
Vajon az MSzP-s M.Attila ebbol a családból származik-e? De volt egy Mesterházy Attila jezsuita is ki a magyar diaszpora püspöke volt.
Üdv.
István

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -