AW: [Csaladtortenet 2]Családnevek írásának változása

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2013. Nov. 24., V, 16:25:51 CET

Kedves István!
Alapjában igazad van, de vannak kivételek: Közismert személyeknél úgy kell írni/indexelni, ahogy őt ismerik. Ez általában a régies írásmód.
De itt is vannak kivételek: pl Rákosi  (mátyás), farkas (Mihály), Kun (béla) akiket más néven írtak be az anyakönyvekbe a születésükkor. Ilyeneknél szerintem kétszer kéne bevenni az indexbe: egyszer a született, másodszor a felvett vezeték-nevükön.
Ez pesze másokra in, mint pl Petőfi Sándor is áll. Főleg mivel öccse magát - tudtommal - Petrovics  és nem Petőfi Istvánnak nevezte.

Üdv.
István

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -