[Csaladtortenet 2] Családnevek írásának változása

Kurucsai Pál kurucsai at gmail.com
2013. Nov. 25., H, 13:49:44 CET

Sziasztok!

E téma kapcsán kifejezetten jó példának érzem a saját felmenőim
névváltozását, ahol nem egy hangtani hasonlóság alapján magyarosult a név,
hanem egy ejtéskönnyítő magánhangzóval bővült.

Kurucsai ágon (egyenlőre) kvázi populáció kutatást végzek, igyekszek minden
fellelhető őst és leszármazottat felkutatni, legyen az bármilyen távoli
oldalágon. Az őseim kb 1750-1850 között a Tisza-menti Ányáson
dohánytermesztéssel foglalkoztak. "Pallavicini Alfonz 1852-ben feloszlatta
a dohánykertészségeket. [köztük Ányást is] Az engedetlenek házait
szétverette. Több mint ötezer embert tett földönfutóvá." Köztük voltak az
én őseim is, akiket ezidő tájt még Kruc(t)sai(y) néven anyakönyveztek. Az
én őseim a mai Kömpöc megalapítói között szerepelnek, de voltak testvérek,
unokatestvérek, akik a közeli Mindszentre, vagy Csongrádra menekültek. Ezek
között a távolabbra került családok között pedig akad több is, akiknek nem
magyarosult a nevük Kurucsaira, hanem megtartották az eredeti
Krucsai/Krucsay alakot.
Remélem tudtam segíteni!

Üdv,
Pali