[Csaladtortenet 2] Kérdés I VH

Benke Zoltán benkehanich at t-online.hu
2013. Okt. 21., H, 20:53:32 CEST

Kedves István!

Nagyon nehéz kérdés, mert függött a harcok hevességétől illetve a
sebesültek, elesettek számától is.

Szerencsémre (valamint hála a bécsi kirendeltség áldozatos munkájának)
előkerült Bencsó Mihály dédapám kitüntetési javaslata, melyben leírták napra
pontosan mikor sebesült meg.
Így kettő példát tudok mondani:

1. 1914.09.22-én   sebesült először, újság 1914.11.05-én számolt be róla.
2. 1915.08.01-én   sebesült másodszor, ezt követően pedig  az október 05-ei
újságban találtam meg sebesülési bejegyzését.

Vagy Benke János dédapámnál csak az 1915.01.16-án kelt újságból tudtam meg
sebesülését. Itt nem volt "kitüntetési" segítség, így az ezred könyvben
felsorolt hősi elesettek és sebesültek nevéből következtettem ki; kb.
december elején sebesülhetett meg.(megnéztem ezen nevek mikor szerepeltek
ugyanis az újságban)

Üdv
Benke Zoli

UI:
Kedves Lista!
Kérdésem lenne nekem is;
Bencsó Mihály kitüntetése után eltűnt 1917 augusztusi ütközet során
(elesetté nyilvánították a család kérésére csak 1937-ben) és nagy
sajnálatomra, nincs róla egyetlen képem se. A család viszonylag jómódú volt
Békéscsabán. Abban reménykedem, hogy eltűnése miatt talán fényképes
hirdetést adhattak fel, csak kérdés hol.....Volt valamiféle katona újság
akkoriban az eltűntekről?

Véleményetek?