[Csaladtortenet 2] Fw: Adatlopás?

Ildikó Sztrányai sztranyai.ildiko at gmail.com
2013. Okt. 22., K, 12:46:38 CEST

Kedves Jenő!
Amit leírtál az majdnem klasszikus helyzet. Azért majdnem, mert egyszer,
még a Radix listán leveleztünk erről és megpróbáltuk felmérni ki hány éves,
és mit szól a család a kutatásaihoz!
A legidősebb 80 évesre rácáfolt egy másik, hogy ő már rég iskolába járt a
80 éves születésekor..
A másik végén jelentkezett egy egyetemista, mint legfiatalabb 22 éves. Erre
válaszolt egy 18 éves,  ...a végén egy levelezőtárs bevallotta, hogy ő 14
éves (ő volt Kolozsvári Vince). Visszanéztem a levelezésünket, hát nem
lehetett rájönni, hogy ilyen fiatal gyerekkel levelezünk.

Általában a családok hozzáállása is pontosan olyan ahogy leírtad. Van aki
elnézően kezel és megsimogatja a fejedet, vagy megvonja a vállát, hogy őt
nem érdekli és egy része lelkesen drukkol neked és ad is anyagot.
Tehát semmi rendkívüli nincs a te tapasztalatodban! Ahány ember annyiféle!
Ezt mindnyájan megtapasztaltuk!

Ugyanez a hozzáállás érzékelhető a kutatott anyagok közzétételénél is! Van
aki adja, van aki nem.
 - Ha nem látod az értelmét hogy találhatsz te is kapcsolódó családtagokat,
felvehetsz nem várt kapcsolatokat, akkor
   elzárod.
- Ha nem gondolsz arra, hogy más is segített önzetlenül és te is
segíthetsz, akkor elzárod.
- Ha  gondolsz arra, hogy a gyermekeid is lehetnek érdektelenek és majd
kidobják amit gyűjtöttél, helyette itt az
  adatbázisban hasznosulhatna, akkor elküldöd.
- Ha elég neked a saját kutatási örömöd és nem azt számolod, hogy ez neked
mennyi energiádba került, akkor
  is elküldöd,
- Ha azzal hálálod meg a többiek segítségét, hogy megosztod mással a te
eredményeidet, akkor elküldöd, hogy nőjön
  a magyar adatbázis, mint a többi ország hasonló adatbázisa.

Mi például több tizezer adattal bővítettük az adattárat sok más kutatóhoz
hasonlóan. Már vagy 8 rokoni szálat ismerünk fel a kütatótársak között.
Megakadt kutatásunkban is sok segítséget kaptunk. Tehát érdemes volt
feltenni. Kárunk nem keletkezett. Mi is keletkezett volna?

Üdv
Ildi