[Csaladtortenet 2] Rejtély a XIX.században? Bigámia?

Eszterhai Zsuzsa eszterhaizsuzsa at freemail.hu
2013. Okt. 23., Sze, 19:10:47 CEST

Kedves Jenő!Én arra gondoltam, hogy a római katolikusoknak ugyan nem lehetett elválni, de külön élhettek. Az evangélikusok, reformátusok viszont elválhattak, és újra nősülhettek.Tehát a feltételezésem: Az első feleségtől külön élnek, a maga vallása szerint el is válik a nagyapád. És elveszi a saját hite szerint a második nőt. Ennek az oka lehet az, hogy a második feleségtől születő gyermek törvényes legyen, házasságból szülessen.A római katolikusok esetében a házasság érvénytelenítése az elképzelhető, de ez csak akkor érdekes, ha az asszony újra akart volna házasodni. Elképzelhető ez így számodra?Üdv: Zsuzsa