[Csaladtortenet 2] Rejtély a XIX.században? Bigámia?

Temesvári Jenő jeno.temesvari at chello.hu
2013. Okt. 23., Sze, 20:17:26 CEST

Kedves Zsuzsa!
Én azt gondolom, hogy most már ennyi kutatás után minden előfordulhat, s
mindennek a fordítottja is. Akármi történt is, tárgyi emlékek, személyes
kapcsolatok kétségtelenné teszik, hogy az első házasságból született 2
Tringer lány (Karolina és Emma), és a másodikból született (aki végülis az
én vonalam, és egyenes ágam) gyermek, Tringer János rokoni kapcsolatban
állnak.
Ezek, és mind a többi felmenőim egyszerű iparos emberek voltak, az asszonyok
dolga a család volt, hát ilyen körökben nehezen tudom elképzelni, mi
lehetett egy indokolt válóok. És ha így lett volna, a két házasságból
származó féltestvérek ilyen-olyan érzelmi okból aligha tartják még majd fél
évszázadon át a rokoni kapcsolatot.
Köszönöm a segítséget, együttgondolkodást, de ez valahol nem stimmel, pedig
biztos van rá magyarázat.
ha ez az eset, vagy hasonló más listatársunkat is érint, s esetleg ötletet
ad saját kérdése megoldására, az már eredmény.
Az enyém még várat magára.
Üdvözlettel: Jenő