[Csaladtortenet 2] reverzális

"Dr. Balás István" balpista at balpista.hu
2013. Okt. 23., Sze, 20:34:37 CEST

Kedves Jenő!
Csak arra akartam utalni, hogy az 1894-es törvény óta az egyházi
házasságkötés feltételeire vonatkozó szabályokat nem lehetett alkalmazni
a polgári házasságkötés esetén, így a csak egyházilag értelmezhető
esetleges reverzálist sem.
Más kérdés, hogy annak idején az anyakönyvben feltüntették házasulók
vallását, s feltüntették a születendő gyermekek vallásáról való
megegyezést is. De ez utóbbit nem egyházi reverzális alapján tüntették
fel, hanem a szintén világi hatóság: a főszolgabíró előtt tett egyező
nyilatkozat alapján.

A vegyes házasságból születendő gyermekek vallásával kapcsolatosan a
katolikus egyház a házasulandó felektől követelte meg azt az ígéretet,
hogy  összes gyermeket a katolikus vallásban fogják neveltetni. Ez volt
az ún. reverzális, melyet azonban az 1894. évi XXXII. tc állami
törvényként már nem tekintett érvényesnek.

BalásP