[Csaladtortenet 2] Relytély a XIX században? Bigámia?

Viertl Béla bela.viertl at freemail.hu
2013. Okt. 23., Sze, 09:49:01 CEST

Segítségeteket kérném, mert egy relytélyes esettel állok szemben. Az egyik oldalági felmenők között van egy Göttig Jánosom. Győr-Szigetben volt órás. A Göttig név nem volt gyakori akkoriban (nem is találtam másikat Győrben). 1834-ben elveszi Vecsini Annát. Az anyakönyvben szerepelnek a szülei: Göttig József és Frisenekker Margit.Vecsini Anna meghal és Göttig János 1837-ben elveszi Reisinger Katalint a Győr-Belvárosi plébánián. A bejegyzés szerint Göttig János szigeti órás, özvegy. Szülei Göttig József Mainz városból és Friszanek Anna (más név szerepel!).A következő bejegyzés szerint Göttig János, szigeti órás, Reisinger Katalin férje meghal 1840-ben.Eddig sima lenne a dolog.Rákerestem azonban a mormonoknál és meg is találtam, hogy született egy Göttig János 1806-ban, Mainz városában, szülei Goettig József és Frisenekker Margaréta. Gondoltam hogy hurrá megtaláltam. DE a találati listán a következő adat Goettig János (a szülei megegyeznek) 1845-ben (5 évvel az állítólagos hálala után!) házasságot köt Mainzban és pár gyermekük is született.Ugyanakkor Reisinger Katalin is férjhez ment másodszor.Beszélhetünk ugyanarról a személyről és egy "megrendezett" temetésről? A bejegyzés szerint halála előtt nem gyónt, mert nem hívtak papot. Kettős bigámia? Vagy csak egyszerűen egy véletlen egybeesés? De ahhoz a nevek, évszámok, helyszínek, foglalkozások túlzottan hasonlóak.Reisinger Katalin tanítónő volt - elvileg nem egy csapodár nőszemély. Ti már láttatok hasonló esetet?