[Csaladtortenet 2] Református, evangélikus, evangélikus református

Schermann Ákos schermannakos at gmail.com
2013. Sze. 2., H, 15:13:13 CEST

Kedves Családkutatók,

az ev. ref. rövidítés feloldása nem evangélikus református, hanem
/*evangélium szerint reformált*/, röviden református (kálvinista).
Az *ág. h. ev*. éppen az */ev. ref./**-*től való**megkülönböztetést
szolgálja.
Azokban a helységekben, ahol mindkét egyház működött,
sokszor használták az ágostai hitvallású evangélikus, vagy a rövidített
megnevezést.

Schermann Gábor
evangélikus lelkész