[Csaladtortenet 2] képeskönyv bemutató

Pócsi Zsolt pocsimail at gmail.com
2013. Sze. 12., Cs, 11:01:20 CEST

Köszönöm szépen!

Év elején vittem a levéltár igazgató-asszonynak megmutatni a
képeskönyvet, egy órát beszélgettünk az eddig gyűjtött anyagról, és
akkor megkérdezte, egy alkalommal bemutatnám-e a képeskönyvet?
Most, aug. 26-án meghívtak, hogy mutassam be a könyvet, aminek több
pozitív eredménye lett, legfőképpen a kapcsolatteremtés,
kapcsolatépítés terén.
Az egyik jelenlévőtől kaptam például Harangi Imréről 1938-as
fényképet, amikor Harangi Dél-Olaszországban repülő kiképzőtiszt volt.

Az előadás után volt szerencsém egy asztalnál ülni a két megyei
levéltár vezetőivel, a két megyei honismereti kör vezetőivel, és a
debreceni egyetem történelem szakának dékánjával.

Az egyik előadó részéről elhangzott, hogy egy-egy monográfia
készítésekor a helyi gyűjtés kimarad, és pont ez az, amit én csinálok
már hetedik éve.
Ennek folytatása lesz, a most  megjelent új  program, a helyi értéktár
révén neve is lesz végre a gyereknek, egybe lehet rakni témánként. Ez
lesz a következő "projekt", közben továbbra is gyűlnek a régi családi
fényképek, nem győzöm néha szkennelni. Január óta 5 olyan fotóalbum
van nálam, amely az egykori nyíradonyi főszolgabíró leszármazottaitól
van kölcsönbe, és amelyben rengeteg nyíradonyi fénykép van az 1930-as
évekből.

A családkutatás egy kicsit háttérbe szorult, bár több érdekes kérés
érkezett ismerősöktől. Az egyik ilyen, hogy valakinek az igazi
szüleit, és testvéreit kell megtalálni, ami feladta a leckét. A másik
egy első világháborús katonát , a dédnagyapát keresi, aki Vittoria
városában, Szicíliában halt meg.