[Csaladtortenet 2] Két új adattár a honlapunkon

Dr. Hatvany Béla Csaba csaba at hatvany.de
2013. Sze. 12., Cs, 22:34:24 CEST

Kedves Listatársak,

családkutatóknak nem kell bemutatni Gudenus János József genealógust. Közösségünk jól ismeri fáradhatatlan munkáját, nagyszerű szakkönyveit és értékes adatgyűjteményét, amelyeknek mindannyian haszonélvezői vagyunk.

Nemrég azzal a nagyvonalú ajánlattal kereste meg Egyesületünket, hogy szívesen rendelkezésünkre bocsájtja két értékes családkutatási adattárát, nevezetesen a Magyar Főnemességi Adattárat (MFAT) és a Magyar Családtörténeti Adattárat (MCSAT). János egyetlen egy feltételhez kötötte az ajánlatát: az adattárak legyenek szabadon kutathatók. Örömest elfogadtuk a felajánlást, én pedig nagy kedvvel nekifogtam a szükséges alkalmazás fejlesztéséhez.

Ma örömmel estesítelek, hogy elkészült a két adatbázis és a hozzátartozó alkalmazás. Az Adattárak menüből a Gudenus menüponton keresztül eljutunk a nyitólapra:

(http://www.macse.org/society/gudenusadattar.php), onnan pedig a két adattárhoz:

MAGYAR FŐNEMESSÉGI ADATTÁR (http://www.macse.org/gudenus/mfat/default.aspx)
27.443 személy adatával

MAGYAR CSALÁDTÖRTÉNETI ADATTÁR (http://www.macse.org/gudenus/mcsat/default.aspx)
94.340 személy adatával.

A nyitólapról elérhetők a bővítésre, kiegészítésre, ill. helyesbítésre szükséges sablonok.

A két adattárat János tovább fejleszti és az új adatok folyamatosan fognak belekerülni az adattárakba.

Két új értékes adattárral gazdagodott az Egyesületünk! Köszönjük János és sok sikert kívánunk a további adatok feldolgozásához!

Üdv,

Csaba