[Csaladtortenet 2] Fw: vitézi cím lányoknak?

Rihmer Aurél granasztoi at freemail.hu
2013. Sze. 23., H, 13:46:17 CEST

Tisztelt Levelező Társak! A vitézi címet Horthy alatt mindössze két nő kapta meg, a harctéren mutatott bátorságukért. Ők ápolónők voltak. Egyébként nő nem viselhette a vitézi címet/rangot, de örökölhette. Ha egy vitéznek csak lánya volt, akkor mód nyílt arra, hogy lánya által a leány férjét avassák vitézzé és ez által öröklődött a vitézség. Az 1940-es évektől kezdve az új szabály az volt, hogy nem a vitéz férfi lányának a férje lett felavatva, hanem csak a születendő gyerekük lehetett vitéz.   Vitéz                            Vitéz                                              /                                    /                           vitéz lány (nem vitéz)            vitéz lánya (nem vitéz)vitéz lány férje (vitéz a felesége jogán)       vitézi lány férje (nem vitéz)(1940 előtt)                                                                                  /                                                                         a fentiek fia (vitéz 16 éves kórtól)                                                                                           (1940 után) A nők vitézzé avatása csak 1992 után vált szokássá, amikor az öröklés jogát v. Habsburg Lotharingiai Árpád az akkori főkapitány kiterjesztette minden vér szerinti utódra. Ettől kezdve úton-útfélen vitéz nőkbe botlunk, mivel ezt az ötletet minden mai vitézi szervezet átvette. Egyéni véleményem, hogy viccesek a vitézkedő hölgyek, és vissza kellene állítani az 1945 előtti öröklési rendet. Mára pedig még a vitézi jog elnyerésének feltételei is megváltoztak, miáltal a régi rang ugyan csak devalválódott. ÜdvözlettelAurél