[Csaladtortenet 2] I vh-s veszteségek közlése

Zsolt Bodnár bzsozsy at gmail.com
2013. Sze. 26., Cs, 11:42:17 CEST

Kedves Péter,

Én még zöldfülűnek számítok a családfakutatásban, de történetesen pont
nemrég kutattam az egyik I. Világháborúban elesett dédapám után. Végül a
Bécsi Hadtörténeti levéltárból sikerült eléggé részletes információkat
szereznem dédapám szolgálati és halálának körülményeiről (halál oka, ideje,
temetési ideje, temető neve)

Dr. Kiss Gábor az ottani levéltáros lehet neki magyarul írni egy nagyon
segítőkész úriember email címe: ukadel at freemail.hu

A levelében még közölt velem néhány információt remélem ez Önnek is segít
valamennyire:

"Kérésére válaszolva tájékoztatjuk, hogy az 1850 és 1900 között született
magyarországi katonák anyakönyvi lapjai megsemmisültek. A bécsi
Hadilevéltárban is csupán a kitüntetési javaslatok, valamint a veszteségi
anyag (hősi halál, sebesülés, betegség, hadifogság) található. Az anyag
ugyan több, mint 40 millió feljegyzést tartalmaz, korántsem teljes körű...
A további kutatáshoz javasoljuk, keresse fel a Cseh Nemzeti Könyvtár
honlapját is. Cím: www.kramerius.nkp.cz
 A cs. és kir. Hadügyminisztérium által a világháború folyamán rendszeresen
megjelentetett veszteségi listákat ugyanis a könyvtár digitalizálta és a
honlapján mindenki számára elérhetővé tette. A honlap használatához némi
angol nyelvismeret szükséges. Természetesen ez az adatbázis sem teljes
körű, ezért megeshet, hogy a keresett személyek nevei nem bukkannak fel."

Üdvözlettel:
Bodnár Zsolt