[Csaladtortenet 2] I vh-s veszteségek közlése

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2013. Sze. 26., Cs, 11:12:16 CEST

Kedves Péter!

Biztos vannak a listán a szabályokat jól ismerő kutatók, én nem tartozom
közéjük.

Csupán saját kutatási tapasztalataim  alapján úgy látom a polgári
anyakönyvi bejegyzésekből, hogy az elhunyt születési helyén lévő lévő
anyakönyvi "hatóságot" értesítették a halál tényéről, helyéről, feltüntetve
a határozat számát is. Több esetben a család már nem is lakott a születési
helyen.  Azt hogy még kiket és hogy értesítettek azt nem tudom.

Az egyházi anyakönyvekben általában akkor szerepelnek az elhunytak, ha a
plébánia végezte az elhunyt  beszentelését.

Azért írom, hogy általában, mert találkoztam olyan esettel is, hogy a
plébános külön oldalakon felsorolta a plébániához tartozó elhunytakat.

Az emlékműveken szereplő névsor nem minden esetben teljes, aminek az is oka
lehet, hogy az emlékmű előbb készült el, mint a holttá nyilvánítás.
Üdv. A Éva

2013. szeptember 26. 0:29 Kriston Péter (privát) írta, <kriston at globonet.hu>
: