[Csaladtortenet 2] Online kutathatóság az anyakönyvekben ...

Beatrix Julianna Nagy csaladfa2 at gmail.com
2014. Aug. 11., H, 09:23:40 CEST

Szerintetek várható lesz a közeljövőben, hogy online is megtekinthetőek
lesznek ezek az anyakönyvek?
Ugyanis jelenleg egyetlen hasznát látom az egésznek, hogy nem kell a
mikrofilmekre hónapokat várni, ha már digitalizálva van a film,
a kutatóteremben bármelyik gépen megtekinthető.
Ami egyébként hatalmas mázli volt esetemben legutóbb (és itt kritika
következik), ugyanis előre kikértem tőlük 5 filmet, melyre visszajelezték,
hogy a film elő lesz készítve mire megyek. Mentem, és ott közölték, hogy
"hmm bocsi de egyik kérése sem teljesült mivel mind az öt film kutatónál
van".
Nagyon közel álltam ahhoz, hogy törjek-zúzzak egy sort, elsősorban azért,
mert legalább e-mailen jelezhették volna, hogy ne fáradjak a kiutazással.
Azt tudni kell, hogy én kb kétévente veszem rá magam, hogy elmenjek oda,
így - mivel elég ritkán foglalok el bárki elől is filmet, (azt is csak egy
napra, és kétévente) így elég morcos lettem, hogy egy nyomorult filmet sem
tudtam megnézni azok közül amiket kikértem.
Szerencse, hogy voltak olyan települések (a kikért ötön felül) amelyek
szintén érdekelnek és már digitalizálva voltak, így nem fáradtam teljesen
hiába.
Az mondjuk egészen megdöbbentő, hogy a digitalizált anyagról (nekem csak 1
db bejegyzés kellett vola) semmilyen felvételt nem lehet készíteni,
monitorképet legfeljebb de azt meg nem lehet elmenteni mivel net az nincs,
és a külső adathordozó is le van tiltva a gépeken.
üdv
Bea

*Nagy Beatrix Julianna*
*családkutató és XIX. századi fotográfiák gyűjtője*
e-mail: csaladfa2 at gmail.com
honlap: http://genealogia.blog.hu/
fényképgyűjtemény: http://www.flickr.com/photos/genealogus/