[Csaladtortenet 2] Megdöbbentő eset szerencsés kimenetellel - no comment

Tremmel Imre tremmel at citromail.hu
2014. Aug. 13., Sze, 19:02:19 CEST

Sajnos ez nem egyedi eset.
Nálunk is a régi iskolaépület tetejének renoválásakor egy lovaskocsira való régi 50-60-80 éves naplókat, iskolai iratokat egyszerűen kivittek a szeméttelepre és felgyújtották.
Előtte, még a 70-es évek végén a plébániaépületet "takarították" ki, itt szintén rengeteg  80-100 éves és idősebb iratot, keresztlevelet és még ki tudja mit semmisítettek meg.
Sokszor a rokonok miután az idős hozzátartozó meghal, mesélik nekem, hogy mennyi régi papírt, fényképet semmisítettek meg amik a padlások hevertek. Ilyenkor persze sajog az ember szíve.
A falu kántortanítójának feljegyzéseit, énekeskönyveit szerencsére az utolsó pillanatban sikerült megmentenem az örök enyészettől.
Nagyon sok hanyag ember van sajnos az egyszerű és vezető pozíciókban is, akik nem tudják ezeket a dolgokat értékelni.
Üdvözlettel
Imi