[Csaladtortenet 2] latin

Jeno Tanar49JBS at aol.com
2014. Dec. 6., Szo, 15:28:17 CET

Kedves Gábor,
   Habár vagy negyven plusz éve nem játszottam latinnal, és ha valami értékes meg maradt az agyamba, talán meg közelítem e részleg tartalmát. Hátha a többi tisztul mivel neked a teljes szöveg kéznél van.
--------
Fama bonam reparat nomen gravis iste minister, lenis et in sancta conditione pius.

A jó név a nagymértékű  javítások kísérője, a legszegényebb és könyörületes  állapotban.
-------
   Remélem ez valamennyire segít.
Nevem Seitz Jenő, Amerikában élek Pennsylvaniában.
Minden jót, üdv.
Jenő

A latinul tudóktól kérnék segítséget: bár a szavak egy részének jelentését megnéztem a szótárban, de szeretnék egy profi fordítást erről a verssorról, ami ősapám halála alkalmából készült.

Fama bonam reparat nomen gravis iste minister, lenis et in sancta conditione pius.

Üdv, Gábor

Kutatott családok:

Szilvágyi, Székely (kolozsvári), Szalay (potyondi), Váradi (kolozsvári), Szente, Tanáts, Tompos, Z(s)itkovszky(i), Sennyey(i), Asbóth, Antal, Horváth, Szilády(Szilágyi), Kováts, Tiborcz, Eöry, Saáry(Sári), Lampért, Fábry(i), Légrády(i), Koronkay, Csóy(i), Saly, Hollósy, Enessey, Chernel