[Csaladtortenet 2] Még latin

Karancsiné B. Judit karancsi9083 at hotmail.com
2014. Dec. 12., P, 13:39:55 CET

Kedves latinul tudó / értő Listatársak,

mivel eddig református / evangélikus anyakönyvekben mozogtam, nem igazán volt szükségem latintudásra, azt a keveset, amit ők használtak, ismerem.
Most belefutottam egy katolikus ágba, színkatolikus faluban, ahol minden latinul van. Igyekeztem a net segítségével kihámozni a lényegi információkat, azonban mivel sem a ragozással, sem a pontos helyesírással vagyok tisztában, nem sok sikerrel jártam:

inquisto mi filia - ......... én lányom
coelets Rábapatona ignobily - ........... rábapatonai nem nemes személy (mivel a szülők neve szerepel mellette, ezért gondolom nem jelentheti azt, hogy ismeretlen)
octav / octavalista - ................
famulus - szolga (vki uraság szolgája? 1799)
coloni Patona filius - Patona falu fia?
coloni filia - falu leánya?

A segítséget előre is köszönöm.

Üdvözlettel