[Csaladtortenet 2] kiolvasási segítség+személyleírások 1853

Benke Zoltán benkehanich at t-online.hu
2014. Feb. 9., V, 22:35:38 CET

Kedves István!

Igen, igen, én is izgalomba jöttem, de sajnos csak kétoldalt találtam
egy "összeírás vegyes" iratcsomóban a Szolnok megyei levéltár
Kunszentmártoni anyagaiban és csak 1786-os évről.......
Valószínűleg volt több évről is, de egyelőre nem találtam meg........

Ebben az iratcsomóban egyébként egyéb kincseket is találtam még,
Mesterszállás puszta lakosainak személyleírását 1853-ból. Meglepve
tapasztaltam, hogy a lakosok többségének kék illetve kékes színű szemű
volt.....Mindig azt hittem, hogy a kunokra inkább a sárga illetve barna
színárnyalat volt jellemző.....
Igaz Kunszentmártont jászok telepítették, de akkor is.....

Szépapámról Bajláti Jánosról azt írták:
37 éves, középtermetű, (ez vajon mit jelenthetett cm-ben??????), tiszta
arczú, gesztenyés hajú, kékes szemű, rendes orrú.

Üdv
Zoli